Wat beweegt jou om ons te steunen?

Opgehaald

0% bereikt van het totaalbedrag € 5.000

In het Jeroen Bosch Ziekenhuis (JBZ) kun je rekenen op de beste zorg. Het hele ziekenhuisbudget wordt hieraan besteed. Dat is logisch! Maar het ziekenhuis moet ook een fijne plek zijn om te verblijven; een vertrouwde omgeving waar je je thuis voelt. Daarom zijn er de Vrienden Jeroen Bosch Ziekenhuis. Wij zetten ons in voor geld en middelen waarmee extra voorzieningen kunnen worden gerealiseerd die belangrijk zijn voor patiënten, maar waarvoor geen ziekenhuisbudget beschikbaar is.

Op dit moment is er in het ziekenhuis behoefte aan voorzieningen om bewegen tijdens een ziekenhuisopname te stimuleren. Want bewegen bevordert het herstel, zorgt voor een betere nachtrust en geeft je een fitter gevoel. Het is bovendien goed voor je bloedcirculatie, ademhaling, spieren, botten en gewrichten én voor je geheugen!

Inmiddels zijn er al een aantal van deze voorzieningen gerealiseerd. Zo is er een fietslabyrinth, er zijn beweegroutes en op de afdeling Cardiologie is onlangs een heus “beweegcafé” geopend! Maar we zijn nog niet klaar. Er ontstaan steeds weer nieuwe initiatieven om bewegen te stimuleren.

Help jij mee om ze te realiseren? Ontzettend bedankt, dat vinden we echt sportief van je!