St. Vrienden van het GHZ

Opgehaald

90% bereikt van het totaalbedrag € 36.000

Wensproject voor patiënten: in beweging met de Virtuele Fietstrainer

Onze missie is om patiënten een prettiger en comfortabler verblijf in het ziekenhuis te bezorgen. Wij zouden graag voor patiënten bij cardiologie, longgeneeskunde, chirurgie en ouderengeneeskunde een Virtuele Fietstrainer realiseren.

Een patiënt die wordt opgenomen in het ziekenhuis heeft vaak de neiging om veel in bed te blijven liggen, ook al laat de gezondheid het best toe om te bewegen. Dat is zonde, want in beweging blijven tijdens je verblijf in het ziekenhuis is belangrijk om in conditie te blijven én het biedt wat afleiding.

Met de Virtuele Fietstrainer wordt het makkelijk en leuk om in om te blijven bewegen. Deze bestaat uit een hometrainer en een scherm waarop een interactieve routefilm wordt vertoond. Daarmee lijkt het net of de patiënt door een mooi landschap fietst. We halen als het ware de natuur naar binnen!

Voor de patiënten die minder goed kunnen bewegen hebben we een speciale fiets met trapondersteuning, die vanaf een (rol)stoel gebruikt kan worden. Op deze manier blijven patiënten op een leuke manier in beweging en dat helpt om sneller te herstellen.

Met de hulp van verschillende sponsoren en via acties hebben we al een flink bedrag bij elkaar gekregen. Voor het laatste beetje hebben we jouw hulp nodig. Bezorg deze patiënten een lach op het gezicht en doe een donatie voor dit project of wordt Vriend van het GHZ. Dank je wel!